Reisorganisatie Kras heeft zich voor vijf jaar verbonden aan voetbalclub Ajax. Dat maakte het moederbedrijf van Kras, TUI Nederland, maandag bekend.

De komende jaren verzorgt Kras het vervoer voor het team, de directie, sponsors, businessclub-leden en meereizende pers naar Europese uitwedstrijden en trainingskampen. Financiële details over de samenwerking werden niet bekendgemaakt.

Ajax is de laatste maanden druk bezig nieuwe sponsoren binnen te halen. In november werd bekend dat ABN Amro zich voor 3,5 jaar als sponsor heeft verbonden aan de Amsterdamse club. De bank komt onder meer op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Ook wordt de naam van de bank prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst.

ABN Amro betaalt Ajax gemiddeld 2,5 miljoen euro per jaar. Daarnaast is er een variabel deel van maximaal 300.000 euro per jaar afgesproken. Het contract gaat per 1 januari 2015 in. De bank was eerder jarenlang hoofdsponsor van Ajax.

Begin november presenteerde Ajax kabelaar Ziggo als nieuwe hoofdsponsor. Dat is nu nog verzekeraar Aegon. Per 1 januari 2015 prijkt het kabelbedrijf op het shirt van het eerste elftal en Jong Ajax. Met de overeenkomst met Ziggo is een bedrag van 8 miljoen gemoeid, met eventueel 2 miljoen aan bonus per jaar.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl